Gr. VII Biedronki


Wychowawcy grupy

  • Anna Przygoda
  • Marta Wojtowicz
  • Aleksandra Rębecka

adres e- mail: biedronki@przedszkolechotomow.pl



ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

TYDZIEŃ PIERWSZY: MOJE PRZEDSZKOLE

W tym tygodniu dzieci będą:

  • Doskonaliły umiejętności wypowiadania się na określony temat.
  • Utrwalały zasady obowiązujące w grupie przedszkolnej.
  • Doskonaliły umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów.

 

Kształtowanie  umiejętności językowych:

  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • wzbogacanie słownika – poznawanie nowych słów;

Kształtowanie pojęć matematycznych:

  • doskonalenie umiejętności logicznego myślenia;
  • rozwijanie spostrzegawczości;
  • doskonalenie umiejętności przeliczania elementów w dostępnym dla siebie zakresie;
  • tworzenie zbiorów według określonych cech;
  • porównywanie liczebności zbiorów – prawidłowe stosowanie określeń: „tyle samo – po równo”, „więcej  o”, „mniej o”;

Rozwijanie umiejętności manualnych: 

  • doskonalenie sprawności manualnej i precyzji drobnych ruchów;
  • rozwijanie staranności i dokładności;
  • rozwijanie wyobraźni i kreatywności;

Ćwiczenia gimnastyczne:

  • rozwijanie koordynacji ruchowej, lekkości i płynności ruchów;
  • wyrabianie wrażliwości słuchowej;
  • wzmacnianie mięśni;

Zajęcia muzyczno – ruchowe: 

  • rozwijanie pamięci mechanicznej – nauka piosenki pt. „Trampolina”;
  • uwrażliwianie na zmianę charakteru i tempa muzyki;
  • rozwijanie poczucia rytmu;

 TYDZIEŃ DRUGI: JA I TY TO MY

W tym tygodniu dzieci będą:

  • Poznawały zapis graficzny małej i wielkiej litery „a” „A”.
  • Kształtowały umiejętność życzliwego odnoszenia się do innych.
  • Pozdejmowały próbę rozumienia, że odmienność i różnorodność cech charakteru jest atutem każdego człowieka.
  • Doskonaliły poczucie rytmu.

 

Kształtowanie  umiejętności językowych:

  • poznawanie zapisu graficznego małej i wielkiej litery „a” „A”;
  • kształtowanie umiejętności poszukiwania litery w tekście;
  • wdrażanie do koncentrowania uwagi na treści słuchanego utworu literackiego;
  • kształtowanie percepcji słuchowej i wzrokowej;
  • rozwijanie funkcji  wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych oraz ich współdziałanie;
  • różnicowanie i rozpoznawanie dźwięków mowy- sylab, głosek;

Kształtowanie pojęć matematycznych: 

  • rozumienie znaczenia pojęcia „tydzień”;
  • utrwalanie nazw dni tygodnia i poznanie ich zapisu graficznego;
  • kształtowanie umiejętności planowania czynności;
  • utrwalenie zastosowania określeń: „wczoraj”, „dzisiaj”, „jutro”;
  • wdrażanie do prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi;

Rozwijanie umiejętności manualnych:

  • rozwijanie sprawności manualnej i sprawności rąk;
  • tworzenie pozytywnego obrazu własnej osoby;
  • wdrażanie do doprowadzania rozpoczętych prac do końca;
  • doświadczanie radości i przyjemności z wykonanego zadania;

Zajęcia umuzykalniające:  

  • utrwalanie zwrotów grzecznościowych na powitanie i pożegnanie;
  • uwrażliwianie na sygnał dźwiękowy;
  • doskonalenie pamięci oraz poczucia rytmu;

 Ćwiczenia gimnastyczne:

  • doskonalenie refleksu oraz spostrzegawczości;
  • rozwijanie umiejętności współdziałania z partnerem podczas wykonywania ćwiczeń;
  • rozwijanie pamięci muzycznej, przestrzennej oraz ruchowej;

TYDZIEŃ TRZECI: TO JESTEM JA

W tym tygodniu dzieci będą:

  • Kształtowały prawidłowy obraz własnej osoby.
  • Utrwalały znajomość praw dziecka.
  • Doskonaliły umiejętność rozpoznawania i nazywania uczuć własnych oraz innych osób.
  • Poznają zapis graficzny cyfry 1.

 

Rozwijanie umiejętności  językowych:

  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • rozwijanie percepcji słuchowej;
  • wzbogacanie słownika czynnego;

Kształtowanie pojęć matematycznych:

  • zapoznanie z cyfrą 1;
  • rozwijanie spostrzegawczości;
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
  • rozwijanie umiejętności wykonywania prostych operacji matematycznych;
  • porównywanie liczebności zbiorów;

Rozwijanie umiejętności manualnych:  

  • doskonalenie sprawności manualnej;
  • rozwijanie zdolności plastycznych;
  • wdrażanie do doprowadzania rozpoczętej pracy do końca;
  • rozwijanie staranności i dokładności;
  • rozwijanie wyobraźni;

Zajęcia umuzykalniające:

  • utrwalenie słów i melodii piosenki „Dzień dobry”;
  • uwrażliwienie na rytm piosenki;
  • doskonalenie koordynacji ruchowej;
  • kształtowanie poczucia rytmu;
  • doskonalenie pamięci mechanicznej;

Ćwiczenia gimnastyczne:

  • wspomaganie rozwoju psychoruchowego  dzieci;
  • kształtowanie poczucia  bezpieczeństwa, akceptacji  samego  siebie;
  • wyczucie własnego ciała;
  • kształtowanie pozytywnych  odczuć w  kontakcie z innym  dzieckiem;

TYDZIEŃ CZWARTY: LECĄ LIŚCIE KOLOROWE

 W tym tygodniu dzieci będą:

  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie podczas danej pory roku.
  • Poznawanie zapisu graficznego małej i wielkiej litery „o” „O”.
  • Dostrzeganie regularności w różnych układach rytmicznych.

 

Rozwijanie umiejętności  językowych:

  • poznawanie zapisu graficznego małej i wielkiej litery „o” „O”;
  • kształtowanie umiejętności poszukiwania litery w tekście;
  • wdrażanie do koncentrowania uwagi na treści słuchanego utworu literackiego;
  • kształtowanie percepcji słuchowej i wzrokowej;
  • rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych oraz ich współdziałanie;
  • różnicowanie i rozpoznawanie dźwięków mowy- sylab, głosek;

 Kształtowanie pojęć matematycznych: 

  • dostrzeganie regularności w różnych układach rytmicznych;
  • rozwijanie spostrzegawczości;
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
  • porównywanie długości;

Rozwijanie umiejętności manualnych:

  • rozwijanie inwencji twórczej: samodzielnego tworzenia kompozycji;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie zainteresowań plastycznych;
  • utrwalenie znajomości efektów łączenia barw;
  • wdrażanie do estetycznego wykonywania pracy;

 Zajęcia umuzykalniające:

  • rozwijanie zainteresowania muzyką poważną;
  • doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych;
  • doskonalenie poczucia rytmu;
  • uwrażliwienie na zmiany tempa;
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania muzyki;

 Ćwiczenia gimnastyczne:

  • wzmacnianie mięśni kończyn górnych i dolnych;
  • ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała;
  • wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania ćwiczeń;