Gr. V Misie


Wychowawcy grupy

  • Katarzyna Wróblewska
  • Marzena Orłowska

adres e-mail: misie@przedszkolechotomow.pl



ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

Tydzień I  JESIEŃ BAWI SIĘ Z NAMI.

  • rozwijanie zainteresowania światem liter
  • motywowanie do prostych działań słowotwórczych
  • doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej
  • doskonalenie umiejętności kontynuowania rytmu i klasyfikowania obiektów
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej
  • doskonalenie umiejętności samoobsługowych
  • nabywanie umiejętności dzielenia przestrzeni z innymi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu
  • rozwijanie poczucia bezpieczeństwa, zaufania, pewności siebie, wiary we własne siły i możliwości
  • rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej

  Tydzień II „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK 

  • stwarzanie okazji do uczestniczenia w rozmowie dotyczącej bezpieczeństwa na drodze
  • zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi, rozpoznawanie pasów, sygnalizacji świetlnej,
  • rozwijanie mowy. rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • nabywanie umiejętności wdrażania zdobytej wiedzy w  codziennych sytuacjach
  • wspomaganie rozwoju intelektualnego poprzez zabawę
  • przestrzeganie ustalonych zasad podczas pobytu w przedszkolu
  • zaznajomienie z numerami alarmowymi potrzebnymi w razie zagrożenia
  • zapamiętanie swoich danych ( imię, nazwisko, adres)
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 1-9
  • zapoznanie z kołem,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy – wielkości,
  • nabywanie umiejętności kodowania i rozkodowania informacji zawartych w numerach i znakach
  • ćwiczenie orientacji na kartce papieru
  • ćwiczenie pamięci i umiejętności recytowania
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie umiejętności reagowania na sygnały słowne i dźwiękowe, wyrabianie reakcji na przerwę w muzyce,

TYDZIEŃ  III „JESIEŃ W PARKU I OGRODZIE” 

  • kształtowanie szacunku dla przyrody i uwrażliwianie na jej piękno
  • dostarczanie okazji do obcowania z przyrodą
  • zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym – parkiem( ogrodem)
  • utrwalanie oznak jesieni, utrwalanie kolorów jesieni
  • eksperymentowanie z barwami, tworzenie nowych kolorów
  • uwrażliwianie na potrzebę dbania o środowisko przyrodnicze
  • rozumienie znaczenia drzew w ekosystemie
  • poznanie wybranych drzew i przyporządkowanie do nich owoców
  • rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów,
  • inspirowanie do podejmowania działań plastycznych, z wykorzystaniem farb
  • rozwijanie umiejętności gry na instrumentach niekonwencjonalnych( folia, gazety),
  • kształtowanie nawyków higienicznych
  • rozwijanie mowy i pamięci,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych, i słuchu muzycznego
  • obrazowanie tekstu piosenki ruchem,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej,
  • poznawanie cech kwadratu,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i liczebników porządkowych w zakresie sześciu,
  • reagowanie ruchem na ustalone sygnały,
  • rozwijanie umiejętności obserwowania,
  • poznawanie sposobów przygotowania warzyw i owoców na zimę.

Tydzień  IV.  MOJE ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO

  • Opisywanie charakterystycznych cech i ról wybranych zawodów, np.: policjant, strażak, lekarz itp
  • Rozumienie konieczności przestrzegania zasad higieny.
  • Uświadomienie potrzeby dbania o zdrowie.
  • Uświadamianie potrzeby spożywania różnorodnych pokarmów.
  • Przewidywanie skutków niebezpiecznych zabaw i niewłaściwego zachowania.

Rozwijanie słuchu fonematycznego:

  • tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazów) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku.
  • układanie rymów do podanych słów.
  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie

Przygotowanie do czytania

  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).
  • czytanie z nauczycielem tekstów wyrazowo-obrazkowych.

Przygotowanie do pisania

  • posługiwanie się różnymi narzędziami pisarskimi (kredką, ołówkiem, długopisem itp.).
  • dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk.
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych.
  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.
  • rozwijanie umiejętności liczenia,

Tydzień  IV. JA I MOJA RODZINA

  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się w sposób zrozumiały dla innych
  • stwarzanie okazji do swobodnego opowiadania o sobie i swojej rodzinie, podawanie cech rodziców,
  • budzenie szacunku dla rodziców za to, co dają dzieciom,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • wyrabianie poczucia świadomości ruchu,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • wykorzystanie w pracy materiałów odpadowych,
  • poznawanie właściwości magnetycznych magnesu,
  • budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • uświadamianie, że zabawy dawne i obecne są bardzo podobne,
  • rozwijanie sprawności fizycznej. rozwijanie szybkości i zwinności,
  • doskonalenie koordynacji ruchowej i wyczucia równowagi , wyrabianie poczucia świadomości ruchu,