Gr. I Liski


Wychowawcy grupy

  • Marzena Szulant
  • Aleksandra Rębecka
  • Jolanta Smolińska

adres e-mail: liski@przedszkolechotomow.pl



ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

WARZYWNE CUDA 

  • poznanie wyglądu i nazw warzyw,
  • rozwijanie zmysłu dotyku i węchu podczas zabaw z warzywami,
  • przekonanie dzieci o walorach zdrowotnych warzyw,
  • kształtowanie umiejętności stosowania pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni: przed, na, nad, za, wysoko, nisko,
  • rozwijanie motoryki małej podczas stemplowania, malowania z wykorzystaniem warzyw,
  • rozwijanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego podczas zabaw rytmicznych przy muzyce,
  • utrwalenie barw podstawowych.

 JESIENNE SPOTKANIA W PARKU I W LESIE

  • dostrzeganie zmian zachodzących w krajobrazie jesiennym,
  • słuchanie głosów ptaków, szmerów,
  • określanie wyglądu liści poprzez oglądanie ich przez lupę, zwrócenie uwagi na wielkość i zabarwienie liści,
  • wdrażanie do poprawnego chodzenia w parach podczas spaceru,
  • wdrażanie do uważnego słuchania krótkich tekstów literackich,
  • kształtowanie umiejętności rytmicznego poruszanie się przy muzyce,
  • rozwijanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego, wygrywanie rytmu na bębenku i marakasach,
  • dostrzeganie prostych rytmów ułożonych z darów jesieni.

  PROJEKT BADAWCZY- „MARCHEWKA”

  • tworzenie kolekcji marchewek,
  • segregowanie marchewek wg wielkości, kształtu,
  • poznawanie sposobu uprawy marchewki,
  • doskonalenie umiejętności opowiadania własnych historii na temat marchewki,
  • rozwijanie motoryki małej podczas lepienia z masy solnej,
  • kształtowanie umiejętności zadawania pytań na podany temat;
  • poznanie wykorzystania marchewki w kuchni (soki, ciasto, surówka itp.).
  • czerpanie radości z prowadzonych badań.

LEŚNE ZWIERZĘTA 

  • poznanie środowiska leśnego, jego mieszkańców i ich zwyczajów,
  • wymienianie cech wyglądu poszczególnych zwierząt (wiewiórka, jeż, zając, sarna itp.),
  • doskonalenie zmysłu słuchu poprzez rozpoznawanie odgłosów z otoczenia,
  • doskonalenie motoryki małej poprzez toczenie kulek z plasteliny
  • rozwijanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego podczas zabaw rytmicznych przy muzyce,
  • usprawnianie aparatu mowy poprzez ćwiczenia oddechowe i ortofoniczne.

 W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH 

  • kształtowanie nawyków higienicznych i czynności samoobsługowych,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • zachęcanie do udziału w zabawach ruchowych,
  • uświadomienie znaczenia ruchu dla zdrowia,
  • rozwijanie zainteresowania sportem,
  • kształcenie sprawności motorycznej.